expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

nedjelja, 13. prosinca 2015.

U FBIH USKORO EVROPSKI BROJ ZA HITNE SLUČAJEVE 112?

Imajući u vidu da je prema izvještaju Evropske komisije o napretku BiH, država najmanje napredovala u pogledu uvođenja Operativnog centra 112, Federalna uprava Civilne zaštite sa drugim nadležnim institucijama provodi aktivnosti da BiH uđe u evropsku zajednicu civilnih zaštita. 

BiH je, uz Albaniju, jedina zemlja koja u Evropi nije uvela jedinstveni evropski broj za hitne slučajeve 112. 

Ovo je potvrdio u razgovoru za Fenu direktor Federalne uprave Civilne zaštite Fahrudin Solak navodeći da se postojeći brojevi 122, 123, 124… trebaju zamijeniti brojem 112. 

S obzirom da na nivou države ne postoji ta operativna nadležnost sve aktivnosti su spuštene na nivo entiteta i kantona. Nadležnost vatrogasnih službi, kao i službi hitne pomoći je na nivou kantona. 



- Federalni štab civilne zaštite formirao je radnu grupu za izradu studije uvođenja Operativnog centra 112 na području Federacije BiH, u kojoj su imenovani međunarodni ekspert za oblast zaštite i spašavanja u domenu operativnih centara Mirnesa Softić, bivši šef Operativnog centra BiH Željko Dugonjić i direktor Civilne zaštite HNK Eugen Ćubela – kazao je Solak. 

Ta studija će poslužiti da se tačno definiše šta treba da sadrže operativni centri (opremu, radna mjesta i sl.), kojih će biti deset u kantonima i jedan u Federaciji BiH. 

- Vidjet ćemo da li će neki kantoni između sebe praviti sporazume da dva centra zamijene s jednim. To pitanje će biti ostavljeno kantonima – dodaje Solak. 

Do kraja 2016. godine planirano je da sve aktivnosti na uvođenju Operativnog centra 112, koje se rade u saradnji sa Ministarstvom sigurnosti BiH, budu završene. 

- U ovoj instituciji postoji operativni centar, koji bi se i dalje bavio međunarodnom saradnjom to jest koordiniranjem za međunarodnu pomoć - kaže Solak. 

Važnost operativnih centara vidi u činjenici da u BiH oko milion poziva godišnje bude upućeno hitnim službama, što ne uključuje periode vremenskih nepogoda. 

Većina tih poziva ide prema hitnim službama i vatrogascima, a manji dio prema policiji. 

- Sa uvođenjem operativnih centara tačno bi se znao raspored operativnih jedinica zaštite spašavanja. U tom slučaju došlo bi do veće sigurnosti građana, imali bi veći odziv u slučaju elementarne nesreće ili neke druge. Za sada građani u situacijama ako se neko izgubi na planini moraju okrenuti četiri, pet brojeva telefona – rekao je Solak. 

Zaključio je da se za rad centara i konačno uvođenje jedinstvenog evropskog broja za hitne slučajeve 112 potrebno obezbijediti finansijska sredstva kroz budžete i donacije, poručujući da su Evropska unija i UNDP istakli da će kroz svoje projekte podržati navedene aktivnosti.   

(FENA/Foto: Avaz)

Nema komentara:

Objavi komentar