Razmišljate o kupovini novog automobila, a dosad niste razmišljali o motoru i razlikama benzinskog i dizelskog motora. Možda ćemo vam malo približiti prednosti i mane istih kako bi odluka bila jednostavnija. Na kraju, vaše mišljenje i iskustvo biti će nam od velike pomoći odgovoriti na vječno pitanje benzin ili diesel?
DIESEL
Dizelski motori imaju veći doseg, s obzirom da troše nešto manje goriva od klasičnog benzinskog motora, ujedno će vaš puni rezervoar izdržati duže. 25 do 30% bolja ekonomičnost u odnosu na benzinski motor. Također, dizelski motor će u nekim slučajevima biti ekonomičniji i učinkovitiji od hibridnih vozila koja kombiniraju benzinski i električni motor, naravno ovisno o modelu i brzorastućoj tehnologiji koja iz dana u dan mijenja sliku potrošnje.
Iako je donedavno dizel bio jeftiniji od benzina, priča u zadnje vrijeme ne ide tome u korist. Cijene su približno iste, stoga u tom rangu niti nema prevelike razlike. Dizel gorivo se koristi u mnogo više industrijskih grana od benzinskog, osim samog korištenja u cestovnom prometu što uzrokuje porast cijena.
Definitivno danas cijenovno nije velika razlika, ipak dizel gorivo trebalo bi postići 25 do 30% veću cijenu kako bi se izgubila razlika u ekonomičnosti. Dizel gorivo smatra se učinkovitije jer sadrži više koristi iz toplinske energije koju stvara.
Dakako, gore navedeno djeluje bolje, no u realnoj situaciji toplina koju stvara kod visokotlačnog samozapaljenja u cilindru, razlikuje se od eksplozije u cilindru koju stvara benzinsko gorivo pod utjecajem zraka svjećice i goriva, stoga dizelska goriva ne rezultiraju toliko visokim performansama koje su karakteristične za benzinske motore, ali moderni dizelaši nude veći okretni moment. Benzinski motori uobičavaju biti veliki, brzi i snažni, dok dizelski budu sporiji i trajniji.
Kako smo rekli, dizel motori nemaju svjećicu stoga nemaju potrebu za mijenjanjem iste, odnosno uzrok ne paljenja motora tražiti u tom dijelu. Dizel motori također lakše podnose visoki tlak i kompresiju i najčešće motori traju duže od klasičnih benzinskih bez većih popravaka. Možda vam nije potrebno odraditi 500 000 km s jednim vozilom, no svakako ima velikog značaja prilikom procjene vozila u slučaju prodaje.
Ako zanemarite neka od prednosti navedene iznad, ne treba vas iznenaditi skuplje održavanje prilikom popravaka jer su dizel motori tehnološki malo napredniji odnosno zahtjevniji.
BENZIN
Trošak nabave i potrošnja goriva. Početni troškovi nabave benzinskog motora niži su, međutim njegova potrošnja kasnije bude nešto veća u usporedbi iste jačine motora.
Gorivo je lako dostupno na svim benzinskim crpkama i to u više različitih kvaliteta, a zimski mjeseci ne donose skoro nikakvu razliku vezano za popravke jer nema problema kod paljenja.
Održavanje i dijelovi nešto su ekonomičnije prirode, no zahtijevaju nešto češću kontrolu motora i svih popratnih jedinica. Pokretanje motora drugačije je prirode stoga intervali u pogledu servisa mogli bi biti nešto kraći.
Rezervni dijelovi često su jeftiniji i lakše dostupni. Benzinski motori imaju veću reguliranu brzinu i fleksibilniji motor.
Manje okretnog momenta, manja težina vozila lakše prenose snagu na podlogu. Lakše pokretanje vozila prilikom hladnog vremena.
Svako bi trebao odlučiti što je za njega najbolje i koje su individualne potrebe. Osobno je potrebno odraditi malo istraživanje prije nego se kupnja vozila realizira. Sigurni smo kako nikome nije u cilju potrošiti nekoliko hiljada ili desetaka hiljada, kako bi nakon toga shvatili da ste učinili grešku. Uzmite dovoljno vremena pa i kad su ovako naizgled nebitni segmenti u pitanju, no svakako ćete biti zadovoljniji ako sebi i svojim potrebama prilagodite upravo ono što vam treba.
Također imajte u vidu koje su potrebe u odnosu na svakodnevno korištenje vašeg vozila; autocesta, gradska vožnja, okolina u kojoj se krećete, za što vam je točno vozilo potrebno, svrha, očekivani vijek trajanja i frekventnost korištenja, sve su razlozi o kojima je jako bitno dodatno promisliti prije.
(automobili.dnevnik.hr)
Nema komentara:
Objavi komentar