Tako se cijena spustila na najnižu razinu još od 2009. godine, što znači da je u samo u godinu dana pala čak 60 posto! Idemo li logikom vlasnika vozila, cijena goriva bi se trebala kretati oko jedne marke, piše Večernji list.
Naime, u to vrijeme kada se barel prodavao za više od sto dolara, gorivo se točilo za 2,45 KM.
Danas je barel jeftiniji za 60 posto, a cijena goriva pala je u prosjeku za svega nekoliko posto, što izaziva nezadovoljstvo cjelokupnog javnog mnijenja.
Postavlja se pitanje zašto cijene goriva padaju sporije od cijene nafte?
Veliki udio u maloprodajnoj cijeni goriva čine davanja državi. Zbog toga se cijena goriva ne kreće jednako kao i cijena sirove nafte jer onaj dio u cijeni koji pripada državi, ostaje relativno nepromijenjen.
Na maloprodajnu cijenu goriva utječe i činjenica da se glavnina nafte koja se troši u regiji nabavlja na tzv. mediteranskom naftnom tržištu. Trebaju se uračunati i troškovi rafiniranja, transporta, tečaja dolara u odnosu na euro, odnosno marku, te mnogi drugi parametri.
Naime, u to vrijeme kada se barel prodavao za više od sto dolara, gorivo se točilo za 2,45 KM.
Danas je barel jeftiniji za 60 posto, a cijena goriva pala je u prosjeku za svega nekoliko posto, što izaziva nezadovoljstvo cjelokupnog javnog mnijenja.
Postavlja se pitanje zašto cijene goriva padaju sporije od cijene nafte?
Veliki udio u maloprodajnoj cijeni goriva čine davanja državi. Zbog toga se cijena goriva ne kreće jednako kao i cijena sirove nafte jer onaj dio u cijeni koji pripada državi, ostaje relativno nepromijenjen.
Na maloprodajnu cijenu goriva utječe i činjenica da se glavnina nafte koja se troši u regiji nabavlja na tzv. mediteranskom naftnom tržištu. Trebaju se uračunati i troškovi rafiniranja, transporta, tečaja dolara u odnosu na euro, odnosno marku, te mnogi drugi parametri.
Nema komentara:
Objavi komentar