expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

nedjelja, 30. kolovoza 2015.

Litar benzina u BiH trebao bi koštati 1 marku: Evo zašto nije tako

Tako se cijena spustila na najnižu razinu još od 2009. godine, što znači da je u samo u godinu dana pala čak 60 posto! Idemo li logikom vlasnika vozila, cijena goriva bi se trebala kretati oko jedne marke, piše Večernji list.

Naime, u to vrijeme kada se barel prodavao za više od sto dolara, gorivo se točilo za 2,45 KM.

Danas je barel jeftiniji za 60 posto, a cijena goriva pala je u prosjeku za svega nekoliko posto, što izaziva nezadovoljstvo cjelokupnog javnog mnijenja.

Postavlja se pitanje zašto cijene goriva padaju sporije od cijene nafte?




Veliki udio u maloprodajnoj cijeni goriva čine davanja državi. Zbog toga se cijena goriva ne kreće jednako kao i cijena sirove nafte jer onaj dio u cijeni koji pripada državi, ostaje relativno nepromijenjen.

Na maloprodajnu cijenu goriva utječe i činjenica da se glavnina nafte koja se troši u regiji nabavlja na tzv. mediteranskom naftnom tržištu. Trebaju se uračunati i troškovi rafiniranja, transporta, tečaja dolara u odnosu na euro, odnosno marku, te mnogi drugi parametri.

Nema komentara:

Objavi komentar