expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

petak, 30. ožujka 2018.

Dodik o otcjepljenju RS: Smijem to uraditi, samo nisam glup



Milorad Dodik je u Pressingu na N1 kazao da čeka neutralne odnose na međunarodnoj političkoj sceni, kako bi narod u Republici Srpskoj mogao da donese odluku o samostalnosti tog entiteta. Također, pojasnio je kako je od “miljenika Zapada” došao do “crne liste” SAD-a.

Madelin Albright ga je 1998. godine nazvala “dahom svježeg vjetra” i “šampionom međunarodne zajednice. Zašto se odlučio da okrene leđa Zapadu i prikloni se Rusiji?
“Nisam okreno leđa Zapadu, Zapad je okrenuo leđa poštenom dogovoru u BiH koji se zove Dejtonski, kada je uništio priču o Dejtonskom sporazumu tako što je promovisao duh Dejtona. Ta politika, i američka poltika tog vremena bila je poštivanje slova Dejtona. Kada je došao Paddy Ashdown, američka politika i zapadna politika je bila duh Dejtona. To je značilo uništavanje potencijala Republike Srpske. Ja sam protiv toga. Bio sam i onda, kada sam bio prvi put predsjednik Vlade 1998. godine. Ako postoji uvjerenje, da sam oni kojeg su Amerikanci gurali u to vrijeme, kako je moguće da sam nakon dvije godine, nisam uspio da se održim na vlasti i odem u opoziciju. Ako sam bio toliko njihov favorit? Nisam se promijenio, nego su oni i tada znali da Milorad Dodik nije čovjek koji će urušiti principe, i koji će uništiti međunarodni sporazum i da podliježem njovim interesima i značaju. Zato su doveli Mladena Ivanića 2001. godine, koji im je dozvolio indirektne poreze i najveći prenosi nadležnosti su se tada desili”.

Visoki predstavnik je smijenio sa pozicije predsjednika RS Nikolu Poplašena, jer nije želio Dodika da imenuje mandatarom za sastav Vlade RS?
“Logično, jer sam ja imao 48 poslanika, a trebalo je 42. Protivim se smjenama. Nisam bio u poziciji da odlučujem o tome. Poplašen je to ignorisao. Uredu je, bila greška, ne bila. Zapad je 2000. godine sve učinio da dovede Mladena Ivanića i vrati SDS. Od 2001. do 2005. godine smo imali najveći transfer nadležnosti i protiv toga jesam. Da stoji 100 Amerikanaca jesam protiv, i neću pristati da od nas i našeg naroda prave uvijek mete koje treba kažnjavati, ne objašnjavajući ili ne želeći da prihvate naše namjere da pravimo mir i stabilnost ovdje. Amerika može da bude koliko hoće snažna, nemam namjeru da im se suprotstavljam, ali imam namjeru da se suprotstavim svakom potezu prema RS, bez obzira s koje strane on dolazio”.
Šta će uraditi sa Deklaracijom SNSD-a u kojoj stoji da ako do 2017. godine ne bude vidljivih procesa i mjerljivih rezultata, uspostavljanja pozicije RS u skladu sa Aneksom 4 Dejtonskog mirovnog sporazuma, NSRS treba u toku 2018. raspisati referendum o samostalnom statusu RS?
“Niste pratili šta smo uradili. Smijem uraditi, samo nisam glup, da učinim nešto da vi likujete. Pokušavam da saberem i oduzmem činjenice, međunarodni kontekst za bilo koju akciju te vrste, bio bi poželjan da atmosfera bude neutralna. Imamo naelektrisane odnose na međunarodnoj sceni, gdje se pokušava pobijediti na globalnom nivou. Osnovni sukob je Zapad – Rusija. Mi nismo ovdje avanturisti. Rekli smo na jesen da nisu stvoreni uslovi da se realizuje taj cilj, on nije povučen niti se na njemu insistira na tome u ovom trenutku. Mi racionalno to posmatramo, a veoma sam ubijeđen da je mogućnost da se stvori neutralna sredina, za odluku naroda o statusu, da bi narod donio odluku na referendumu o samostalnoj Republici Srpskoj i izdvajanju od BiH. To je svima poznato. O našem statusu se ne pita cijela BiH, mi se sami pitamo. Jednog dana će se uspjeti nametnuti pricip da se narod pita, a ne međunarodni predstavnici”
“Pitala se i cijela Jugoslavija, pa se raspala” – dodao je Dodik.
“Malo ljudi je zadovoljno sa funkcionisanjem BiH u ovom trenutku. Bošnjaci nisu zadovoljni kakvu Bosnu imaju. Hrvati imaju jasno izražene političke zahtjeve, Srbi stalnim otimanjem nadležnosti, a međunarodna zajednica tim što nije napravila ono što je htjela. Ova BiH je zemlja potpunog nezadovoljstva u svakom pogledu. Trebalo bi konačno da sjednu ljudi, da se nađe atmosfera i da samostalno odluče o tim pitanjima važnim za BiH”.
/cwbih/N1/

Nema komentara:

Objavi komentar