expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

utorak, 8. kolovoza 2017.

Sjećanje na Aliju Izetbegovića: "Naša zemlja i naš narod bili su osuđeni na uništenje. Naš opstanak je naša pobjeda"




Alija Izetbegović rođen je na današnji dan, 8. augusta 1925. u Bosanskom Šamcu, a umro 19. oktobra 2003. godine u Sarajevu. Smješten u staroj utvrdi grada Sarajeva, u vratničkim kulama Ploča i Širokac, Muzej "Alija Izetbegović" danas čuva uspomene na prvog predsjednika Republike BiH i jednu od naznačajnijih političkih ličnosti u historiji naše države.
Crno-bijele fotografije na panoima svjedoče o svim značajnim detaljima iz Izetbegovićevog života: redaju se fotografije iz djetinjstva sa roditeljima, sa kolegama iz pokreta "Mladi muslimani", dokumenti iz perioda Sarajevskog procesa i zatvorskih dana, fotografije sa suprugom Halidom i djecom Lejlom, Sabinom i Bakirom, autentični nalog za Izetbegovićevo hapšenje koji je izdala komunistička vlast 1946. godine, kada je prvi put bio optužen...
- Nedugo nakon izlaska iz zatvora oženio sam se djevojkom koju sam poznavao od svoje osamnaeste godine. Halida je bila vrlo lijepa... Upoznali smo se u ratu, a sastajali se kad god su zvuci sirena oglašavali uzbunu... Nas dvoje smo sigurno bili jedini u gradu koji su se radovali zvuku sirena... - zapisao je Izetbegović u svojoj knjizi "Sjećanja".
Među najzanimljivijim eksponatima Muzeja su Izetbegovićevi lični predmeti. Tu su, između ostalog, njegove naočale, ručni sat, novčanik i džepni Kur'an, koji je uvijek nosio sa sobom. U centralnom dijelu kule Ploča nalazi se i vitrina sa najznačajnijim svjetskim nagradama i priznanjima koje je Izetbegović dobio, među kojima su i Godišnja nagrada Američkog centra za demokratiju iz Washingtona, Orden slobode Republike Turske, Nagrada Foruma Crans Montana, Zlatna značka Međunarodne lige humanista, Priznanje pape Ivana Pavla II...
U drugoj kuli izložene su autentične uniforme vojnika Armije BiH, te priznanja koja su borci dali svome komandantu i predsjedniku. Ispod stakla u podnoj vitrini vidimo dio improviziranog, ručno pravljenog oružja koje su borci koristili u prvim i najtežim danima agresije.
U centralnom dijelu ovog prostora smješten je i najvredniji muzejski eksponat: beretka sa grbom BiH koju je Alija Izetbegović nosio kako u zemlji, tako i tokom svojih posjeta inostranstvu, a koja je postala simbol borbe za Bosnu i Hercegovinu.
Rahmetli Aliju Izetbegovića narod pamti po mnogim izjavama, a izdvojit ćemo samo neke od njih:
- Velikim Bogom se kunemo da robovi biti nećemo!
- Bosnom nikad niko nije uspio da vlada, uvijek mu se to samo činilo.
- Čuvajte i očuvajte svoju naciju i ime Bošnjak, vjeru i tradiciju! Gubitak identiteta plaća se ropstvom i poniženjem.
- Ja sam govorio i o pomirenju, opet radi Bosne i njene budućnosti, ali sam rekao i ponavljam: uz neopoziv uvjet da ratni zločinci budu gonjeni i kažnjeni! Bez toga nema niti može biti ni mira ni pomirenja.
- Kada putujem u Evropu, nikada ne hodam sagnute glave, zato što mi nismo ubijali djecu, žene niti starce i zato što nismo napali ni srušili niti jednu bogomolju.
- Stavljali su mi mnoge izjave u usta koje nisam rekao. Ovo je najgluplja od tih. Da će ljudi, kad dođe sloboda, jesti zlatnim kašikama?! Opozicija je to podmetala jednom borcu koji je rekao da sam im ja to obećao. Ali ustvari je obrnuto. Ja sam uvijek pomalo iskazivao pesimizam odgovarajući na pitanje: "Kako će stvari teći?" Govorio sam da dolaze teški dani, teškoće i veliki problemi.
- Naša zemlja i naš narod bili su osuđeni na uništenje. Sam naš opstanak je naša pobjeda.
- Neodgovorno je zamajavati narod lijepim, a nerealnim pričama. Grijeh je gladnom čovjeku pričati o lijepim jelima ako ga nećete nahraniti. Te priče su poput saharina: slade, ali ne hrane.
- Ostani uspravan! Kako ćeš pognute glave ispod zvijezda? Kojim god putem da kreneš, na kraju čeka smrt. I sve se završava propašću. I ti ćeš umrijeti. I ovaj svijet će umrijeti. Zato ostani uspravan!

/cwbih/faktorba/

Nema komentara:

Objavi komentar