expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

utorak, 15. kolovoza 2017.

Hrvatske kompanije u BiH šalju proizvode nižeg kvaliteta

BiH

Čitatelj hrvatskog portala Index u Bosni i Hercegovini kupio je Podravkinu Linoladu. Plastičnu kanticu Linolade u Neumu je platio oko 35 kuna (9,25 KM), a kada je pažljivije pogledao deklaraciju, primijetio je da je taj proizvod drugačiji od onog koji konzumira u Hrvatskoj.


Linolada za bh. tržište sadrži samo 3 posto lješnjaka. U Hrvatskoj se, prema deklaraciji, u namazu nalazi daleko više lješnjaka – 10 posto. I okus je, naravno, različit.
“Podravka je od 2009. godine značajnije prisutna na tržištu kremnih namaza u Bosni i Hercegovini te Srbiji. Linolada koja je tada lansirana na navedena tržišta okusom i kvalitetom konkurira snažnoj domaćoj konkurenciji koja je prisutna na tim tržištima i koja je razvila preferencije potrošača prema određenom okusu” – kažu u koprivničkom proizvođaču te dodaju da je namaz ispravno deklariran i da nema ni riječi o prevari potrošača.
Samo treba pažljivo pročitati etiketu. Ipak, neslužbeno se u Podravci hvale da su proveli slijepi test na tržištima Bosne i Hercegovine te Srbije i da je njihova Linolada okusom uvjerljivo pobijedila i Eurokrem, koji se proizvodi u Srbiji, i Nutellu koja se može kupiti na tamošnjim tržištima, piše Index.
“Ispitanici su izabrali upravo ovakvu Linoladu” – tvrde u Podravci.
Inače, Linolada se do sredine devedesetih godina prošlog stoljeća na domaćem tržištu prodavala pod nazivom Kinderlada. Prodavala se pod znakom kravice, dobro poznate svima koji su odrasli krajem sedamdesetih i osamdesetih.
Kinderladu je razvio proizvođač Nutelle, a po licenci ju je proizvodila upravo Podravka. Nije bila identična Nutelli, već je receptura bila prilagođena tržištu.
Kada je Ferrero ocijenio da im se više isplati prodavati vlastitu Nutellu, povukao je licencu, a Podravka je počela proizvoditi Linoladu samo malo promijenivši recept.
U osnovi, to bi značilo da smo odrasli na prilagođenom, ne nužno lošijem okusu Nutelle.
Danas, pak, Podravka na tržišta slabije platežne moći izvozi jednako tako prilagođen proizvod, Linoladu s manjim udjelom lješnjaka kao najskupljeg sastojka Linolade. Koliko je to pošteno prema kupcima u tim zemljama, moraju ocijeniti oni sami ili jednostavno biti sretni što za namaz plaćaju gotovo 20 kuna manje nego što košta u Hrvatskoj, zaključuje Index.
/cwbih/Index/

Nema komentara:

Objavi komentar