expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

ponedjeljak, 19. listopada 2015.

U zgradi Predsjedništva BiH Izetbegović i Radončić potpisali koalicioni sporazum SDA i SBB-a


14:15 Fahrudin Radončić je odgovorio i na novinarsko pitanje kako komentariše izjavu predsjednika DF Željka Komšića da DF ne želi napustiti vlast u Kantonu Sarajevo i Zeničko-dobojskom kantonu.
- Vi ste vidjeli da sam se trudio da kao lider SBB ne komentarišem ni 100 dana od Federalane i godinu dana državne vlade. Ne komentarišem nikakve izjave drugih lidera i političara pa ni gospodina Komšića. Konkretno, Sarajevo i Zenica, mi to potpuno očigledno drugačije doživljavamo. DF to doživljava na način da ih interesuje samo gdje su njihovi ministri, a ja pitam gdje sjeverna i južna longitudinala, odnosno četiri saobraćajne trake, od Državne bolnice do Halilovića i druge od Starog grada do Aerodroma, a pitanje je i gdje je prva i deseta transferzala. Zašto autoput nije išao u centar grada? Zašto ovaj grad nije prava prijestonica, čist i uredan grad. Zašto ovaj grad nije riješio pitanje vodosnadbijevanja. Mi ne možemo biti prijestolnica u koju dolazi sve više i više turista, ako ne riješimo infrastrukturu.


DF se ponaša po inerciji starog kalupa SDP-a. Gdje smo mi, gdje su naše funkcije i gdje su naši ljudi. Mi ćemo se, ako Bog da, zajednički ponašati na način da gledamo gdje je interes građana, gdje možemo najbrže da napravimo rezultat i kako da riješimo probleme prijestolnice, a isto mislim i na Zenicu i problem zagađivanja zraka, kako da tim građanima riješimo probleme, a ne hoće li neko biti iz DF ili SBB-a – rekao je Radončić.

Predsjednik SBB precizno je odgovorio i na pitanje novinara da li je u Vijeću ministara zainteresovan za funkciju ministra sigurnosti BiH.
- Ako imate normalnu političku ambiciju, ako niste bolesnik karijerističkog tipa, ako ste jednom u državi bili predsjednik, premijer, ministar unutrašniih poslova, vi ste se realizirali. Uopće ne postoji moj lični veliki entuzijazam da budem tamo gdje sam već bio. Ako to koaliconi partneri SDA, HDZ BiH i SDS procijene da im je potrebna moja osobna vitalnost kao autoritet, pozicija predsjednika stranke i mogućnost pravljena kompromisa i s opozicijom, razmislit ću. Ako neko očekuje da se meni žuri da se, ne daj Bože, vratim na stari posao ili uđem u Vijeće ministara, taj se vara. Ako je to interes građana – razmislit ću, rekao je Radončić.

Izetebegović je odgovorio i na pitanje šta će reći Aleksandru Vučiću, premijeru Srbije, kada uskoro dođe u BiH, dokle se došlo s istragom oko napada na njega u Potočarima.
- Prošli put sam napravio grešku. Ovaj put ću to prepustiti Vijeću ministara. Nije moje da govorim o istragama koje rade drugi. Imamo Ministarstvo sigurnosti, imamo čitavu konstalaciju službi koji su radili na tome pa neka daju odgovor putem Vijeća ministara – rekao je Izetbegović.
Lider SBB-a Fahrudin Radončić odgovorio je i na pitanje "šta se to promijenilo preko noći u odnosima s DF i SDP, jer je SBB ranije s ovim strankama sarađivao", uz opasku da novinar koji je postaviio pitanje očito ne vlada tačnim informacijama.
- Mi smo se DF i SDP potpisali samo jednu stvar vezano za Zakon o radu i da nađemo kompromis između poslodavaca i sindikata i ništa više. Gospodin Komšić je osam godina bio član Predsjednišva BiH. Četiri godine je kao presjedavajući bio u vladajućoj koaliciji SDP-a. Godinu dana je kao predsjednik DF krivio SDP, a bio u vladajućoj koaliciji. Ja nisam vidio neki veliki rezultat. To što on mene hvali, da sam ja dobar, da me nema u talovima, zahvalan sam mu zbog toga, ali me to ne impresionira. DF je kroz lik svog predsjednika imao dovoljno godina da pokaže da li može reforme da gura, da li ga to zanima ili ne. Mislim da je dobro da se u ovom trenutku pokazalo ko je zaista jeste za reforme, a ko nije – rekao je Radončić.

13:50 Lider SBB odgovorio je na pitanje da li će nakon ulaska u vlast nastaviti insistirati na istragama koje se odnose na politička ubistva u BiH, ali i procesuiranje korupcije i kriminala, posebno ako se uzme u obzir da su se ove dvije stranke ranije često međusobno optuživale.
- Koalicija SDA SBB je izazvala opću euforiju građana. Mi moramo priznati da je to mnoge iznenadilo. Dobili smo podršku našeg biračkog tijela, SDA-ovog, Islamske zajednice, mnogih intelektualaca i međunaordne zajednice.
Naravno i u medijima postoje segmeti koji su protiv te koalicije i vrlo rado bi da se ona raspadne. Vi u životu imate slijedeću stvar: raspad zemalja praktično iz EU koji između sebe podižu žičanu ogradu. ogromnu svađu na relaciji Beograd – Zagreb, migrantsku krizu, potpunu blokadu Federalne vlade jer je neko računao da može reketirati prvenstveno Bošnjake, onda i Federaciju računajući da gospodin Izetbegović i Radončić nikada ne mogu da sjednu zajedno i dogovore se i u tome je napravio stratešku grešku.
Mi smo ozbiljni i odgovorni političari prvo prema narodu, pa onda prema svojim političkim projektima, a onda prema sebi. U životu imate dvije mogućnosti. I Njemačka i Francuska su ratovale 200 godina, pa su napravili Evropsku uniju. Ako stalno gledate u retrovizor, udarite glavom u zid. Ja sam apsolutno siguran da će ova koalicija donijeti boljitak i prosperitet građanima i u tom smislu ništa nećemo izgubiti niti od ekonomskog razvoja, niti od zapošljavanja niti od obećanih cifri koje je rekla SDA, a mi smo imali rezerve. Još ćemo im se pridružiti da zajednički ostvarimo tu cifru i u borbi protiv korupcije - rekao je Radončić.

Novinare je zanimalo da li ove dvije stranke mogu ipak zajedno nakon svega što se ranije dešavalo između dvojice lidera. Izetbegović je istakao: „da, naravno da mogu“.
- Jer, političke agende su im skoro jednake. Postojalo je jedno rivalstvo između gospodina Radončića i mene koje je bilo ušlu u jednu fazu anomoziteta, po meni bespotrebnog. Rivalsto je prirodna stvar u politici i ono treba da ishodi upravo novim kvalitetom. Upravo evo ovim novim što se sad dešava. Dakle, da se prevaziđu, da se bude u stanju preskočiti vlastita sjenka, osjećaj vlastite povređenosti, i raditi nešto za milion ljudi koji se nalaze u nimalo dobroj situaciji.
SDA ovakva, znači osakaćena na Federalnom nivou, proizvela je da prvi put imamo pomaka na evropskom putu. Da imamo saveznika u RS koji je za preuzimanje MAP-a. Da imamo uknjižavanje lokacija, da smo se pokrenuli na EU i NATO putu. Mi imamo u ovom času osam hiljada više zaposlenih nego u oktobru prošle godine. Mi imamo preko 200 miliona prikupljenih sredstava više od PDV-a. To nije došlo slučajno ili samo. S jednim vitalnim partnerom koji ima potpunu iste prioritete poput nas i ako budemo odgovorni i pametni i ako budemo radili za narod, a ne za sebe, sasvim je sigurno da ćemo ovu zemlju izvući iz ove situacije - rekao je Izetbegović.

13:45 Novinari su Izetbegovića pitali kada se može očekivati zvaničan ulazak SBB u vlast u Vladi Federacije i i Vijeću ministara.
- Mislim da ćemo do kraja ovog mjeseca imati novi sastav federalne vlade i da će se paraleno raditi i na državnom niovu i nivou kantona tako da bi do definitivnih promjena trebalo doći do kraja novembra. Ali fokus je na Federalnoj vladi, rekao je Izetbegović.
On je odgovorio i na pitanje o Savezu za promjenene, te njihovom eventualnom izlazku iz Vijeća ministara.
- Niko nije do sada kazao da će pomjeriti Savez za promjene iz koalicije na nivou države. Niti SDA niti HDZ BiH niti je to bio zahtjev SBB-a. Savez za promjene ostaje u državnoj vladi, kazao je Izetbegović.
Izetbegović je podsjetio da je razgovarao sa strankama iz Saveza za promjene o promjeni koalicionog partnera na državnom nivou i ulasku SBB-a i da "njihova prva reakcija nije bila dobra“
- U Savezu za promjene su se s bojali za svoju poziciju. Kad se te stvari relaksiraju mislim da će prihvatiti partnera koji ima jači koalicioni kapacitet od DF-a. Mislim da će to biti finale nekih razgovora i dogovora kroz nekih mjesec i po dana – rekao je Izetbegović.
Novinare iz RS je zanimalo i ko je, prema Radončićevom mišljenju, bolji partner za SBB u Vijeću ministara, SDS ili SNSD.
- Znate da sam ja bio ministar sigurnosti i da sam imao izvarednu saradnju s ministrom Šarovićem, koji je bio ministar SDS-a, kao i sa dva druga ministra iz SNSD-a. Ono što je bitno je da SBB ne lobira da u vlast uđe SNSD-e i mi smo to rekli. Dok god se govori o refenredumu takva opcija, a vjerovanto i kasnije nije moguća. SDA je kičma i državne vlade, odnosno Vijeća ministara. Prema tome, moji odnosi s SDS-om su jako dobri. Od njihovih državnih poslanika, delegata, do predsjednika stranke. Ja ne očekujem tu nikakve opstrukcije. Oni znaju da SBB ima veliki kapacitet i ako žele dobro BiH da možemo kvalitetno participirati na državnom nivou i pomoći reforme koje su u interesu svih građana ove zemlje i Srba i Hrvata i Bošnjaka kao i ostalih, rekao je Radončić.

13:20 Predsjednik SDA Bakir Izetbegović prvi se obratio novinarima nakon potpisivanja koalicije između SDA i SBB-a.
Izetbegović je na konferenciji kazao da je uvjeren da će današnji dan, 19. oktobar 2015., biti upamćen kao jedan pozitivan datum u postratnoj historiji Bosne i Hercegovine.

- Potpisani sporazum garantuje da će dva veoma važna politička partnera SBB i SDA snažno sarađivati na stabilizacijiprilika u BiH, na jačanju procesa integracije, odnosno reintegracije BiH u evropske tokove i NATO. Isto tako snažno sesuprotstaviti pokušajima destabilizacije i deintegracijama Bosne i Hercegovine. Kao što se možete uvjeriti u potpisanom sporazumu upravo to su fokusi, uz naravno zaštitu suvereniteta BiH i teritorijalnog integriteta BiH, osiguravanja ravnopravnosti svih građana na svakoj stopi ove zemlje. Ovaj sporazum je vjetar u leđa reformama odnosno reformskoj agendi koja je nastala na bazi predsjedničke izjave s početka godine. Osim toga, sporazum sadrži unapređenje poslovnog ambijenta, smanjenje javne potrošnje, borbu protiv korupcije i kriminala - rekao je Izetbegović.

Kako je kazao, jedan od prioriteta koji je u fokusu interesovanje SDA i SBB-a je skoriji završetak obrade i objave rezultata popisa stanovništva BiH i to u skladu s međunarodnim standardima.

Nakon izlaganja Izetbegovića, novinarima se na konferenciji za medije obratio i lider SBB-a Fahrudin Radončić.

- Mi smo kao druga najjača stranka u FBiH po izbornom rezultatu zahvalni SDA i predsjedniku Izetbegoviću da su nas pozvali u koaliciju, a time nam dali šansu i ogromnu zajedničku odgovornost da treba mnogo brže mijenjati veliki zastoj u reformama. Imali ste situaciju da je SDA nakon svog Kongresa i unutrašnjih reformi probala da nađe koalicione partnere koji će ih pratiti na tom putu. No, svi smo vidjeli nepotrebne opstrukcije i Savez za bolju budućnost je bez ikakvih foteljaških ultimatuma ponudio svoj snažan kapacitet u parlamentima da se situacija odblokira. Za 15, 20 dana pokazali smo zajedničkim snagama da ova zemlja zaista može mnogo brže i bolje u smislu donošenja pozitivnih zakona i neophodnih zakona za predavanje kredibilne aplikacije za članstvo u EU.
Današnji dan za mene je vrlo važan. Lično, ne očekujte kao građani spektakularne promjene, jer kriza je iznimno velika i situacija u regionu je jako loša, ali ono što treba očekivati je krvnički rad, veliki napor svih nas iz obje stranke da ova zemlja krene ka bržim euroatlantskim integracijama, ekonomskom razvoju i jačanju pravne države, i da ćete, duboko sam uvjeren, ovoga puta vidjeti drugu vrstu koalicije. Ja sam to već negdje rekao, gospodin Izetbegović i ja nismo pregovarali. Mi smo se dogovarali kako da ova zemlja ide što brže i dalje. Od strane SBB-a ovo će zaista biti jedna participacija legalno i legitimno izabranom izbornom pobjedniku, da zajednički napravimo što bolji ekonomski i svaki drugi rezultat.  - rekao je Radončić.

13:05 Koalicioni sporazum koji su potpisali lideri SDA i SBB-a sadrži deset tačaka na koje su se obavezela dvije stranke.

12:45 Predsjednik SDA Bakir Izetbegović i lider SBB-a Fahrudin Radončić potpisali su danas u Sarajevu koalicioni sporazum na osnovu kojeg su definirani prioriteti u budućem partnerstvu ove dvije stranke.
Za nekoliko minuta trebala bi da počne konferencija na kojoj će se obratiti predstavnici ove dvije stranke.
radoncic-i-izetbegovic-potpisuju-sporazum
Potpisan sporazuma na osnovu kojeg su definirani prioriteti u budućem partnerstvu ove dvije stranke
12:15 Delegacija Saveza za bolju budućnost (SBB), predvođena liderom te stranke Fahrudinom Radončićem, stigla je u zgradu Predsjedništva BiH da bi s delegacijom Stranke demokratske akcije (SDA) predvođenom predsjednikom Bakirom Izetbegovićem razgovarala o uspostavljanju vlasti na svim nivoima u BiH. 
Očekuje se da će lideri stranaka Izetbegović i Radončić danas potpisati koalicioni sporazum o zajedničkom djelovanju na svim nivoima vlasti u BiH.

08:54 Sastanak delegacija Stranke demokratske akcije (SDA) i Saveza za bolju budućnost (SBB), koji će predvoditi predsjednici stranaka Bakir Izetbegović i Fahrudin Radončić, bit će održan danas u zgradi Predsjedništva BiH.
Početak sastanka najavljen je za 12 sati.



/ M. Aš /Avaz/

Nema komentara:

Objavi komentar