expr:class='"loading" + data:blog.mobileClass'>

petak, 22. siječnja 2016.

Brčaku u Njemačkoj nisu priznali diplomu sa privatnog fakulteta u Brčkom


Završio sam informatiku na Internacionalnom fakultetu u Brčkom krajem 2014. godine i dobio zvanje diplomirani Informatičar. Nedugo nakon toga dobio sam poslovnu ponudu u Njemačkoj. Sreća, ranije sam išao na državni fakultet i radio u struci, pa nisam imao većih problema. Kada sam predao za vizu dobio sam je brzo i to "plavu kartu" (sa kojom imam posebne olakšice). Nedugo nakon toga sam dobio pismo u kojem stoji da moram da vratim plavu kartu, jer Internacionalni fakultet u Brčkom nije priznat, ali radi mog prethodno stečenog znanja i iskustva nisam imao problema na poslu i dali su mi običnu radnu dozvolu", kazao je za "infobrcko" Brčak (28) koji se nakon dobijenog pisma da fakultet na kojem je stekao zvanje nije priznat još više razočarao u državni sistem BiH i sistem Brčko distrikta BiH, te zbog niza neregularnosti i "nenormalnog stanja" tražio je da se ne objavljuje njegov identitet.



Odmah nakon toga otišao je u Odjel za strance kako bih saznao dalje za svoj status. Dolaskom u Brčko otišao je i u Vladu Brčko distrikta BiH i u startu naišao na dodatne probleme u kojem kaže da "u jednom odjelu govore jedno, a u drugom sasvim suprotno". Na fakultetu na kojem je stekao zvanje kazali su mu da fakultet ima licencu.

"Kada sam dobio pismo od njemačke institucije vidio sam da se moram javiti u Odjel za strance što sam i uradio. Tamo su mi rekli da Internacionalni univerzitet nije priznat u Bosni i Hercegovini i kada ga priznaju u matičnoj državi priznati će ga i u Njemačkoj, te da će mi tek tada ponovo vratiti "plavu kartu". Takođe, išao sam i u Vladu u Brčko distriktu BiH i odmah sam naišao na "nenormalan sistem" gdje u jednom odjelu govore jedno, a u drugom sasvim suprotno. U Inspektoratu za obrazovanje u Brčko distriktu BiH rekli su mi da taj fakultet propisno obavlja svoje dužnosti i da oni nisu utvrdili neke neispravnosti. Sa druge strane išao sam u Odjel za obrazovanje u Brčkom i tamo su mi rekli da fakultet nema licencu. Nije mi jasno kako fakultet može izdati diplomu ako nema licencu. Nije to pekara, niti trafika. Taksista kada nema licencu, dobija zabranu rada, ali očigleno fakulteti imaju neke druge ovlasti. Išao sam i na fakultet, ali tamo dekan tvrdi da oni imaju licencu i da je sve ok. Nemojte vjerovati prevarantima, pa da završite kao ja godinu dana postavljajući isto pitanje na koje mi još niko nije dao konkretan odgovor osim vlasti u Njemačkoj. Mnogi danas ne vjeruju u razne izjave studenata koji su završili na privatnom fakultetu i koji su naišli na probleme, a svi oni koji ne vjeruju mogu posjetiti stranicu http://anabin.kmk.org/no_cache/filter/institutionen.html. Fakulteti koji su priznati označeni su sa H+, a koji nisu H-", kazao je razočarani Brčak.

faku njem 3

U Njemačku je otišao kako bi počeo sa normalnim životom i kaže sa "plavom kartom" imao bi posebne beneficije.

"Sa "plavom kartom" osobe imaju posebne beneficije. Naprimjer, članovi porodice mogu bez polaganja njemačkog jezika A1 doći u Njemačku i imati boravak i dozvole koje imam i ja. Takođe, u roku od 19 mjeseci mogu dobiti stalan boravak u Njemačkoj, a sa običnom radnom vizom koju sad imam moram boraviti 5 godina u Njemačkoj", kazao je razočarani Brčak.

Dodajući da rad institucija bez licence i izdavanja diploma navedene institucije bez licence nije stvar koja se može riješiti odmah i ako se ne prizna nastati će problem gdje će nezadovoljni studenti teško moći vratiti svoj novac, svoje vrijeme i sl.

"Znam da ovaj problem nije koji se može riješiti odmah kao npr. rad taksiste bez licence koji plati kaznu i dobije zabranu za rad. Ovo je problem koji tek postaje problem kada se okonča proces oko priznavanja ili nepriznavanja. Ako se usvoji da univerzitet nije priznat onda imamo problem nezadovoljnih studenata koji su dali novac koji se može teško vratiti. Takođe, ti ljudi izgubili su vrijeme koje se ne može vratiti, izgubili su ugled i čast i povjerenje u institucije Brčko distrikta BiH. U slučaju da se priznaju fakulteti imamo opet problem. Prvi je nepriznavanje tih diploma u susjednim državama i kadar koji po završetku školovanja nema stečeno znanje izuzev da je sam radio na sebi kao u mom slučaju", kazao je razočarani Brčak.

Kaže da je problem u BiH i Distriktu što su pomiješane vrijednosti i da je bitnija diploma nego znanje.

"Da bude jos veći apsurd ljudi koji si završili na privatnim fakultetima u Travniku, Bijeljini itd. njima je priznata diploma, a i dalje nemaju adekvatno znanje. Još će nam takvi ljudi učiti djecu u školi i biti nam doktori. Cijeli problem je što smo pomiješali vrijednosti. Izgleda da je u BiH i Distriktu bitnije imati diplomu nego znanje, jer se ljudi ugledaju na naše političare koji primaju plate, a ne rade ništa. Znači pomiješali smo vrijednosti znanja i diplome, jer sa diplomom možeš raditi na budžetu, a sa znanjem ne možeš", kazao je razočarani Brčak.

On je uputio apel svim institucijama Distrikta da se problem riješi, te apel je uputio i svim studentima za koje roditelji izdvajaju novac kako bi na kraju dobili bezvrijedne diplome.

"Apelujem na sve institucije Brčko distrikta BiH da se riješi problem. Takođe, apelujem na studente, učenike koji će postati studenti, roditelje koji ko zna kako plaćaju školarinu za bezvrijedne diplome. Apelujem i na sve savjesne građane Brčko distrikta BiH, jer ovo je problem i svih nas", kazao je razočarani Brčak.
faku njem 1

faku njem 2



/infobrcko/

Nema komentara:

Objavi komentar